I dag har vi stor rutine i at bruge systemet og det kan klare stort set alle de opgaver / udfordringer vi har. Specielt dejligt er det, at det hele arbejder sammen, så vi har alle data et sted i et system, hvilket gør de interne processer meget nemmere og tidsbesparende.
Navn: Glud Vin
Land: Danmark
Industri: Vinimportør og forhandler
Størrelse: 25+
Hjemmeside: www.gludvin.dk
Fremhævede Odoo Moduler i løsningen




Virksomheden:
Glud Vin har siden 2002 rejst verden rundt for at afsøge ukendte vinmarker og hente nye smagsoplevelser med hjem til Danmark og resten af Skandinavien.
Glud Vin bestræber sig nemlig på at være ene importør. De ved at seks stjerner, fine anmeldelser og en god historie ikke er noget værd, hvis ikke vinen falder i kundens smag. Derfor gør Glud Vin meget ud af at teste og smage på de mange vine, som de opdager på deres rejser. Deres smagspanel består både af erfarne vinelskere og af personer, som kun nipper til et glas ind imellem. Intet holder dem fra at nå frem til målet for deres rejser:
God vin til en god pris!
Udfordringer:
Glud Vin brugte tidligere Navision til at styre deres forretning med. Herunder både webshoppen og vinforretningen der er beliggende i Randers. Dette blev dog en meget dyr og udviklingstung løsning og det ville ejer Jørgen Glud gerne gør op med. Det der var vigtigt var, at den nye løsning kunne håndtere både en fysisk forretning med betalingsterminal og en webshop med online betaling og forskellig webshopfunktionalitet.
Løsningen:
VK DATA valgte sammen med Glud Vin en Odoo ERP løsning, der skulle optimere deres arbejdsgange i forhold til håndtering af regnskab, salg, indkøb, lagerstyring med afgiftsfrie toldoplag, webshop, hjemmeside og CRM mm. VK DATA påtog sig en del af udviklingsarbejdet der var i forbindelse med webshoppen, så den ønskede funktionalitet, i form af rabatprogram, udvidet produktinfoside, PDF print, udvidet ønskeliste og flere andre funktioner var mulige.
VK DATA har endvidere udviklet en løsning til Leverandør Service og et kommissionsmodul til håndtering af kommissionen til alle Glud Vin's eksterne sælgere. Derudover blev der udviklet en speciel PIM skabelon til produktsiden, så det var muligt at vise de mange forskellige produktinformationer der findes på de mange forskellige produkter som Glud Vin tilbyder.
Evaluering:
Det har været en stor omgang at implementere et helt nyt ERP system med den kompleksitet vi som forretning har, når vi har med vin og afgiftsbelagte produkter og lagre at gøre. Det kræver stor data disciplin og det har selvfølgelig være noget vi har skulle vænne os til, siger ejer Jørgen Glud.
I dag har vi stor rutine i at bruge systemet og det kan klare stort set alle de opgaver / udfordringer vi har. Specielt dejligt er det, at det hele arbejder sammen, så vi har alle data et sted i et system, hvilket gør de interne processer meget nemmere og tidsbesparende.

Jørgen Glud
Indehaver