Rådgivning og hjælp til persondataforordningen
Vi ved at GDPR (der står for: General Data Protection Regulation) kan være svært at finde rundt i.
Hvad er reglerne og hvordan sikrer man, at virksomheden lever op til de krav, der stilles?
Vi tilbyder derfor hjælp og rådgivning i form af en digital løsning til håndtering af personoplysninger,
sådan at din virksomhed er kompatibel med GDPR-reglerne.
Vi tilbyder følgende pakkeløsninger
DKK 499
pr. måned
1-10 medarbejdere
- Guidelines for implementering af Persondataforordningen trin for trin
- Introduktion til GDPR-Portalen
- Adgang til GDPR-Portalen
- Relevante skabeloner
-
Implementeringshjælp:
1.250 kr. pr. time
DKK 799
pr. måned
11- 25 medarbejdere
- Guidelines for implementering af Persondataforordningen trin for trin
- Introduktion til GDPR-Portalen
- Adgang til GDPR-Portalen
- Relevante skabeloner
- Implementeringshjælp:
1.250 kr. pr. time
DKK 1.299
pr. måned
26-100 medarbejdere
- Guidelines for implementering af Persondataforordningen trin for trin
- Introduktion til GDPR-Portalen
- Adgang til GDPR-Portalen
- Relevante skabeloner
- Implementeringshjælp:
1.250 kr. pr. time
Har du brug for en uforpligtende snak om den hjælp vi kan tilbyde din virksomhed?
Ring til os på 7373 8888, eller tryk på knappen for andre kontakt-muligheder.
Hvad er Persondataforordningen?
Formålet med Persondataforordning er at understøtte det digitale indre marked ved at indføre ensartede regler i hele EU.
Desuden skal forordningen styrke de registreredes rettigheder ved at give dem større kontrol over egne data. Persondataforordningen gælder for alle, der behandler persondata, herunder virksomheder, der registrerer oplysninger omkring deres medarbejdere.
Hvorfor var det vigtigt at blive compliant inden 25. maj 2018?
Da persondataforordningen den 25. maj 2018 trådte i kraft, betød det, at alle virksomheder og organisationer, der indsamler, behandler, registrerer og opbevarer personoplysninger, skulle leve op til en række nye og/eller skærpede krav.
Hvis disse krav ikke opfyldes, vil der kunne udstedes administrative bøder på op til € 20 mio. eller 4 % af virksomhedens eller koncernens globale omsætning. Så derfor er det meget vigtigt at have styr på sin databehandling.
Du styrker din organisation og dine processer
At leve op til forordningens krav kan virke uoverskueligt og derfor skal din virksomhed få skabt et overblik over virksomhedens forskellige behandlinger af personoplysninger.
Med vores løsning er du sikret, at alle involverede har overblik over kommende opgaver og deadlines, der skal overholdes.
Ligeledes får alle involverede en bedre forståelse for, hvor deres nuværende opgaver hører til i den overordnede proces med at tilsikre efterlevelse af forordningen.
Du får overblik over hele GDPR processen
Det er muligt at generere parameter-specifikke rapporter samt at opsætte regler for automatisk opfølgning på opgaver og processer, hvilket alt sammen sker i et visuelt og overskueligt layout, der blandt andet indeholder en risikovurdering og giver advarsler. Dette giver din virksomhed eller organisation mulighed for til enhver tid, at dokumentere og overvåge status på din virksomheds overholdelse af forordningen. Samtidig gives ledelsen et komplet overblik over virksomhedens compliance med forordningen.
Du får et intuitivt og brugervenligt design
Vores GDPR løsning har et intuitivt og brugervenligt design, der sikrer, at alle involverede medarbejdere, uanset kendskab til kravene i forordningen, kan bidrage til at sikre, at din virksomheds behandling af personoplysninger lever op til kravene i forordningen – og at den forbliver lovlig.
Vælg den bedste løsning
Indholdet og strukturen i vores GDPR løsning er udviklet, så både små og store virksomheder og organisationer bliver hjulpet på vej med en klar og struktureret proces for, hvordan det sikres, at alle kan efterleve forordningen.
Løsningen er up-to-date
Løsningen vil løbende opdateres, så den i størst muligt omfang reflekterer gældende lovkrav
FAQ
Formålet med Persondataforordning er at understøtte det digitale indre marked ved at indføre ensartede regler i hele EU.
Forordningen styrker de registreredes rettigheder ved at give dem større kontrol over egne data. Persondataforordningen gælder for alle, der behandler persondata, herunder virksomheder, der registrerer oplysninger omkring deres medarbejdere.
Særlig betydning i forhold til medarbejderne
Persondataforordningen handler om meget andet end registrering af oplysninger om virksomhedens medarbejdere, og der er tale om et meget omfattende regelsæt. I forhold til medarbejderne skal virksomhederne særligt være opmærksomme på følgende ændringer i forhold til den tidligere persondatalov:
Væsentligt forhøjet bødeniveau: Der vil kunne udstedes administrative bøder på op til € 20 mio. eller 4 % af virksomhedens/koncernens globale omsætning. Det er en meget stor forhøjelse af bødeniveauet i forhold til, hvad der i dag gælder i Danmark.
Samtykke: Der er skærpede krav til samtykke fra den registrerede person, når der registreres oplysninger om medarbejdere eller jobansøgere. Reglerne afhænger af den danske implementering af reglerne, f.eks. i forhold muligheden for at indhente straffeattester.
Databeskyttelsesansvarlig: Offentlige og visse private virksomheder skal udpege en databeskyttelsesansvarlig (en såkaldt DPO). Det kan enten være en medarbejder eller en ekstern person. Er det en medarbejder, vil vedkommende være omfattet af forordningens regler om afskedigelsesbeskyttelse.
One-stop-shop for koncerner: Dette skulle give en enklere persondataproces for virksomheder med aktiviteter i flere lande.
Datasikkerhed: Virksomheder skal informere relevante myndigheder om brud på datasikkerheden.
DA's lønstatistikker: Reglerne hindrer ikke indsamling af data til DA's lønstatistik. Adgangen hertil skal endeligt sikres i forbindelse med den danske implementering af reglerne.
Persondataforordningen rummer i øvrigt mange tiltag, der kan få betydning i forhold til medarbejderne, f.eks. øgede krav til ”privacy by design” og ”retten til at blive glemt”
Se en demo af vores GDPR løsning
Udfyld formularen herunder og du vil få mulighed for at se en demo af GDPR-Portalen og læse mere om løsningen.
Hvis du gerne vil have et demo login til løsningen, kan du udfylde webformularen på siden og vi vil kontakte dig og fremsende et login.
Du er altid velkommen til at kontakte en af vores konsulenter 7373 8888 for en uforpligtende snak.
(Beskyttelse af dine personoplysninger er vigtigt for os. Vi deler ikke dine oplysninger med nogen)