Det er ikke svært at komme i gang med Odoo, hvis du f.eks. har en Navision, C5, Uniconta eller et helt 4. system.
Det er dog meget vigtigt, at du har lavet en gennemarbejdet kravspecifikation, så vi som ERP rådgiver kan sikre, at du får et system der også kan håndtere de ønsker du har til et nyt system.
Med Odoo kan vi håndtere rigtig meget standard, og hvis der er arbejdsgange der kræver tilpasninger, så kan vi udvikle moduler der kan håndtere det. Men vi forsøger at løse det med standard funktionalitet, så udgifterne holdes ned. Det stiller nogle krav til virksomheden og ledelsen, da der kan forekomme ændringer til, hvordan visse arbejdsgange skal håndteres. Det vi i vores rådgivning kalder "forandringsledelse."
Når en aftale er på plads hjælper vi med indlæsning af data i Odoo. Det eneste du skal gøre er, at trække strukturerede data ud af dit eksisterende system.
Hvis du ønsker at få data renset inden, så hjælper vi også gerne med det i samarbejde med en ansvarlig ressourceperson fra din virksomhed.
Der er ikke nogen automatisk process til at gøre dette, da det er meget forskelligt, hvordan man som kunde vil starte op i sin nye Odoo.
Vi tager snakken individuelt hver gang inden opstart, så kunden får den mest optimale løsning og start som mulig.
Når alle stamdata på kunder, leverandører og produkter er lagt ind, starter vi selve opsætningen af Odoo, så det passer til de krav om funktionalitet som vi har aftalt.
Herefter er der en testfase, så det er muligt at arbejde med processerne i en periode, indtil systemet er klar til at gå live.
Ring til vores ERP rådgiver på Odoo
Har du lyst til at høre mere om en løsning til din virksomhed, så ring til Visti Kristensen på 73738888.