Odoo og den nye

bogføringslov.
BLIV KLAR TIL DEN NYE BOGFØRINGSLOV MED ODOO

  • Få digital opbevaring af dine bilag

  • Beskyttelse af persondata i overensstemmelse med GDPR

  • Understøtter E-Fakturering

  • Banksynkronisering


KONTAKT MIG

Ny bogføringslov

Ny bogføringslov betyder, at de fleste virksomheder skal leve op til nye krav om digital bogføring, læs mere på denne side om hvordan VK DATA og Odoo kan hjælpe dig i mål

Folketinget vedtog den 19. maj 2022 en ny bogføringslov.
Den nye lov pålægger virksomheder at bogføre digitalt, hvilket giver virksomhederne en markant tidsbesparelse og styrker indsatsen mod snyd og fejl i regnskaber, moms- og skatteangivelser.
Hvornår og om kravet om digital bogføring træder i kraft for den enkelte virksomhed, afhænger af virksomhedsform og omsætning.

Hvad betyder den nye bogføringslov for dig??


Helt overordnet handler den nye bogføringslov om at digitalisere bogholderiet - men også om at bekæmpe mulig svindel og skatteunddragelse.

Der stilles krav om at virksomhederne skal gemme registreringer og bilag digitalt.

Digital bogføringssystem skal benyttes af alle virksomheder der har pligt til at udarbejde en årsrapport, senere bliver personligt ejede virksomheder også omfattet af den nye lov.

første del af den nye lov er vedtaget og vil blive implementeret over de næste par år.

Alle virksomheder (undtaget virksomheder med omsætning under 300.000 dkr) skal følge den nye bogføringslov

FÅ RÅDGIVNING OM DEN NYE BOGFØRINGSLOV?

OG SAMTIDIG FÅ EN SNAK OM HVORDAN VKDATA OG ODOO KAN HJÆLPE
KLIK PÅ KNAPPEN OG UDFYLD FORMULAREN, SÅ KONTAKTER VI DIG HURTIGST MULIGT.

Skal jeg bruge et registreret 

bogføringssystem?


Der er intet krav om at du skal bruge et registeret bogføringssystem, du må gerne bruge en anden løsning, men det er så  dit ansvar  at det lever op til de nye regler og skal kunne bevise dette ved kontrol.

Hvis du bruger et registeret bogføringssystem så er det  systemleverandørens ansvar  at systemet lever op til alle gældende regler, du har dog ansvar for at bogføringen udføres.

Er Odoo et registeret
bogføringssystem?

De nye regler er først lige blevet vedtaget, og der er ikke nogle registeret bogføringssystemer i Danmark endnu, da reglerne ikke helt er fastsat.

Odoo kommer fuldt ud til at opfylde de nye regler til et registreret bogføringssystem, og endda før reglerne træder i kraft.
Størstedelen af kravene opfylder Odoo allerede.  

LÆS MERE OM ODOO ELLER BLIV RINGET OP.

OG HVORDAN ODOO KAN HJÆLPE MED AT DIGITALISERE DIN VIRKSOMHED
KLIK PÅ KNAPPEN  LÆS MERE ELLER KONTAKT MIG HVIS VI SKAL RINGE DIG OP.

Hvornår træder loven i kraft?
Tidslinje.

2022
1. Juli

Loven træder i kraft.

2023
1. Januar 

Bekendtgørelse med regler om krav til digitale bogføringssystemer træder i kraft.

2023

Tilpasning af bogføringssystemer

2023
1.Juli

Erhvervsstyrelsen registrerer bogføringssystemer.

2024
1. Januar

Digital bogføring for Klasse B, C og D

2026
1. Januar

Digital bogføring for Klasse A



ØNSKER DU AT BLIVE RINGET OP OM ODOO?

UDFYLD FORMULAREN, SÅ RINGER VI DIG OP HURTIGST MULIGT